woensdag 18 juni 2014

How to: Every day Make-Up organiseren


Vandaag laat ik jullie zien hoe je je everyday make-up stash kunt opruimen en georganiseert houd. Mijn everyday make-up hoekje zag er niet uit, alles lag door elkaar! Ik heb al me andere make-up heel georganiseert in een la liggen maar omdat ik dat niet elke dag gebruik blijft dat netjes en wat ik wel elke dag gebruik is erg rommelig. Maar nu heb ik een systeem gevonden dat heel goed voor mij werkt en dat wil ik graag met jullie delen !     

Dit is before,  je ziet het is erg rommelig. Dit komt vooral omdat ik s'ochtends soms snel moet opschieten en ik dan maar alles op me bureau gooi en niet weer netjes neerleg. Maar dit moet  natuurlijk anders, natuurlijk niks helpt perfect maar je hebt wel dingetjes die wel een beetje kunnen helpen en daar heb ik iets voor gevonden !                                                                              
Eerst moet je natuurlijk alles weg halen wat er niet hoort, ik had nog een aantal vieze make-up doekjes liggen een zonnebril en nog een bodylotion en shower cream. Dit hoort daar niet te liggen dus dat leg/gooi ik gelijk wel. 

Het systeem dat ik gebruik is dit mandje, dit is een mandje van de action voor ongeveer €1,00 / €1,50. Hier kan je je make-up perfect in organiseren en voor mij werkt het perfect! Je kan natuurlijk ook een ander mandje of bakje gebruiken!
Nu moet je je make-up organiseren op vormaat en product. Ik heb de foundations bij elkaar gelegt, de poeders, de 'rechthoekige' dingen enz. Maak groepjes die bij elkaar horen en dat mooi georganiseert eruit kan zien en nu is het tijd om de producten in het mandje te leggen.

Als eerst heb ik de kwasten erin gedaan en mijn naked pallete dit past precies naast elkaar. Ik heb de kwasten ook in het mandje gezet omdat ik gewoon alles bij elkaar in 1 geheel wilt hebben en dat er gewoon mooi georganiseert uit ziet. Nu ga ik de andere dingen erin zetten. De foundation passen heel goed naast de kwasten. Door het bakje van de kwasten en de wand van het bakje blijven de foundations ook staan en vallen ze niet om! En nog steeds ziet het er nog steeds niet rommelig uit.

Dan heb ik de poeders en andere doosjes tegen elkaar aan gelegd en de foundations en poeders leunen tegen elkaar dus blijft het ook goed liggen. Als je er iets uit part kan het omvallen, maar om het weer recht te zetten duurt ook niet lang! Als laatste heb ik de staan de dingen meer gezet en zoals je ziet het past precies en alles ligt/staat netjes. De eyeliners heb ik in me kwasten bakje gedaan. (als je meer of minder make-up in je everyday bakje wilt, dit mandje kan je ook in een kleinere of grotere versie kopen) 


Nu haal ik een nat doekje over me bureau om alle make-up vlekjes eraf te halen, want zeg nou zelf.. niemand heeft een schone make-up tafel of wel? ahah. Ik gebruik hiervoor trouwens een make-up doekje, omdat de vlekjes er dan beter uit gaan !


En dan moet het er zo uit zien! Het is nu erg netjes en veeel beter dan eerst. Ik gebruik dit systeem nu voor ongeveer een week en het is nog steeds zo netjes. Dus voor mij werkt dit perfect. Dit is hoe ik me make-up netjes hou en ik hoop dat jullie het leuk vonden! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten